bingolove

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Är med och tävlar hos www.jossss.bloggplatsen.se!

Av Mathilda - 28 december 2012 17:15

Är med och tävlar på jossss.bloggplatsen.se om veckans häst. Här kommer min nominering:

Jag skulle vilja att Dalsgårds Indigo blir veckans häst. Han är en 9årig shettishingst som älskar livet. Jag köpte honom för 5 år sedan, men för 3 år sedan hände något som skulle förändra sättet jag såg på honom. Innan var han min häst bara, som jag såklart älskade men det var inte så att jag ville tillbringa min extratid i stallet med honom eller så. Men det var en fredag och jag hade slutat tidigt och mamma och jag red ut i skogen. En hare hoppade ut rakt framför den annars så lugna "Bingo" och han tvärnitade från galopp och jag, endast 8 år gammal, flög som en vante. Han slet sig och började springa hemåt, över en väldigt trafikerad väg. Jag och mamma sprang efter honom men vi hann inte fram i tid. En gammal man körde på hans huvud. Bilen mannen körde i saknade backspeleg och framruta efteråt. Det första jag ser är en hov. Det första jag hör är mamma som skriker:

STANNA DÄR, DET HÄR SKA DU NOG INTE SE!
Jag började tänka på hur det skulle kunna se ut närmina ben, utan att jag tänker på det, springer mot vägen. Jag kommer upp och mamma tittar på mig. Då ser jag att hoven var en backspegel och att Bingo står och äter på andra sidan vägen, med glassplitter över bogen och blod på halsen. Då först, förstog jag  hur nära det var att min bästa vän skulle försvinna från livet, endast 6 år gammal. Nu går han utanför mitt fönster och betar, min absolut bästa vän! Han har kämpat sig tillbaka och är nu travponny med 2 vinster på raken. Jag tycker att han ska bli veckans häst för att han är en kämpe som inte fått något serverat, utan allt har han fightat sig till, min älskade Bingo!
   
Bye <3 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mathilda - 4 februari 2013 21:45

Hejsan, det var lääääääängesen! Har ju flyttat till www.mathildabingo.devote.se nu, men bara för att det är kul så skriver jag ett inlägg här! Vi ses hos mig? Bye <3 ...

Av Mathilda - 7 januari 2013 16:57

Hej! Joss sov här sön-mån och idag följde jag med henne hem men nu e jag hemma! Nu flyytar jag till devote! Min nya adress är www.mathildabingo.devote.se!! Bye <3 ...

Av Mathilda - 5 januari 2013 09:57

Var med i Kalmar, en vinst :) och två galopper :(, men men, vi tar nya tag med Figaro Sund och Sonof Montechristo men vi kör på samma grej med Global Navigator! Och alla mina kompisar som har någon favorit i stallet har Global så det är ju kul! Hon e...

Av Mathilda - 3 januari 2013 15:56

Mums!

Av Mathilda - 3 januari 2013 00:15

Har äntligen fixat en header! Omröstning om den kommer snaaaart!!! Jamen faktiskt, om ni röstar på den nuvarande kommer den!! O du, glöm inte Årets Häst/Djur! http://bingolove.bloggplatsen.se/2012/12/28/9217100-tavling/ Love ya, but would love yo...

Presentation


Hej!
Jag är Mathilda, 11 år, och ÄLSKAR hästar!
Tack för att du kollar in my blog om viktigt och oviktigt!
Bye

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vem gillar ni bäst av mina favvoartister/band?
 One Direction
 Cher Lloyd
 Bruno Mars
 Justin Bieber
 Oscar Zia
 Fun.
 HATAR alla!
 Vet inte vem någon av dem är!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards